Vinohradský sbor ČCE

Pozvánka do divadla

foto: piaf
Piaf - Vanda Hauserová

Každá její píseň byla příběhem, za nímž je ukrytá bolestná zkušenost, prožitek, emoce. „Šanson je vlastně příběh, a ten musí být takový, aby mu lidé věřili. Musí rvát srdce a naříkat, to je můj názor.“ (citát Edith Piaf)

Musím se s vámi všemi podělit o nevšední a nezapomenutelný zážitek z právě minulých dní. Příbuzní nás pozvali do divadla Kampa na Malé Straně. Musím se přiznat, že od té doby, co tam toto divadlo je, t.j. od roku 2010, jsem tam ještě nikdy předtím nebyl, a to i přesto, že už pomalu věčnost bydlím kousek od něj. Divadlo má překvapivě velice milý a příjemný sál, do kterého se vejde asi tak 100 diváků. Sídlí v historické budově Nosticova malého divadla, které se nachází v areálu paláce Michnů z Vacínova, dnes sídla České obce sokolské. Od 19. století v objektu postupně působily různé divadelní spolky (Malé Nosticovo divadlo, Divadlo Nablízko, Divadlo Čertovka) a bývaly zde také městské vodní lázně.

Na programu bylo představení, od kterého jsem si po pravdě nic zvláštního nesliboval. Edith Piaf: Dnes nechci spát sama. Hlavní roli Edith Piaf ztvárnila mně do té doby prakticky neznámá Vanda Hauserová a Momonku, sestru Edith Piaf, a ostatní postavy hrála Petra Bílková. Samozřejmě vím, že Edith Piaf byla legendární francouzská šansoniérka, jejíž hlas i šansony znal a zná celý svět. Byla dobře známá i v tehdejším komunistickém Československu, některé její písně zpívala i nezapomenutelná Hana Hegerová. Ale mohutný hlas i přednes Edith Piaf byl zcela jedinečný. Dokáže někdo dnes zazpívat jako Edith? Již začátek představení byl pro mě naprostý šok. Vanda Hauserová na úplném začátku zazpívá francouzsky velmi populární píseň Edith Piaf Mylord. A to naprosto úžasně, až jsem měl podezření, že to je playback v podání samotné Edith Piaf. Opravdu úžasný, nádherný hlas. A stejně úžasné byly i ostatní písně, zpívané během představení. Samozřejmě živě, ale opravdu tak, jako by je zpívala sama Edith Piaf. Naprostá senzace.

Celé představení je velmi pěkné. Na komorní scéně se střídají písně, všechny v perfektním podání a zcela tak, jak je všichni známe právě od Edith Piaf. Písně jsou prokládány krátkými scénkami z jejího života, a to většinou formou rozhovoru s dalšími reálnými postavami ze života slavné zpěvačky v podání Petry Bílkové, která se také postarala o veškerý hudební, většinou klavírní doprovod. Celé představení vychází z knihy, kterou o Edith napsala Simone Bertautová, její mladší sestra, která s ní po celý její život spolupracovala. Opravdu nádherné představení.

Jak jsem později zjistil, představení jsou vždy vyprodaná, a tak je nutné vstupenky (za přijatelnou cenu) kupovat vždy okamžitě po zveřejnění programu. Výhodou je, že i „online“. Návštěvu tohoto představení mohu všem vřele doporučit.

Petr Kubánek

číslo 192, květen 2019
předchozí   další

Obsah

Cestou do Emauz
A potom ty
Podpora neziskových organizací
Společná rekreace – jak a kde?
Oznámení
Pozvánka do divadla
Novinky od nakladatelství EMAN
Společné bohoslužby se sborem Žižkov I.
Sborové akce

Archiv

Výběr z Hroznů
ročník 2024
ročník 2023
ročník 2022
ročník 2021
ročník 2020
ročník 2019
ročník 2018
ročník 2017
ročník 2016
ročník 2015
ročník 2014
ročník 2013
ročník 2012
ročník 2011
ročník 2010
ročník 2009
ročník 2008
ročník 2007
ročník 2006
ročník 2005
ročník 2004
ročník 2003
ročník 2002

Ke stažení

Rozhovor na téma "Krize v ČCE?", Vinohrady 24.1.2010 PDF soubor ke stažení (122 kB)

Bohemská kuchařka PDF soubor ke stažení (899 kB)

Kazatelé Pujmanovi z Bohemky a český pobělohorský evangelický exil na jižní Ukrajině (PDF soubor ke stažení 387 kB)

Bulvární plátek LIS, rok 2007

Bulvární plátek LIS, rok 2005


Hrozen vychází přibližně jednou za měsíc. Redakce: Eliška Novotná. Tiskovou sazbu připravuje Jan Mach, internetovou . Příspěvky, reakce či dotazy posílejte na adresu sboru (Korunní 60, 120 00 Praha Vinohrady, tel. 224 253 550, e-mail: nebo přímo redaktorům).