| 
 |
|  
  
 
 Co mě zaujalo Ve výkladu knihy Soudců od Jiřího Beneše (V moci Slova) jsem narazila na tento verš (3,31): Po něm byl Šamgar, syn Anatův. Pobil Pelištejce, šest set mužů, bodcem na pohánění dobytka. Tak i on vysvobodil Izraele. Soudcové nebyli válečníci, vysvobozovali Boží lid zvláštními metodami a prostředky naprosto nevhodnými k vedení boje (Samson pobíjel Pelištejce oslí čelistí, Gedeon rozprášil Midjánce díky zmatku způsobenému troubením a rozbitím džbánů se skrytými pochodněmi). Však také v těch dobách nešlo o obyčejnou válku, ale o Hospodinův náboženský zápas, ve kterém bylo o výsledku dopředu rozhodnuto. Zvolené zbraně nebo způsob boje pak jen demonstrovaly zesměšnění protivníka, pohrdání jím tak, aby se ho už nikdo nebál. S Pelištejci se zachází jako s dobytkem – to je zvěst této kratičké zprávy o Šamgarovi. Nejsou pro Boží lid rovnocennými partnery, ani bojovými partnery. Je možné je vyšťouchat tak, jak bývá šťouchán dobytek. Pro Hospodinovo jednání není zapotřebí naše síla. Jak tedy dochází k záchraně? Dá se říci, že my působíme jen jako zjevovatelé toho, co už Hospodin udělal. A netýká se to určitě jen starozákonních svědků. 
 Ester Čašková  | 
  
  
    
   
    
      číslo 134, únor 2013 Obsah Kdo chce dálZ přímluvných modliteb Mekane Yesus Co mě zaujalo Výstava o Přemyslu Pitterovi Sám proti zlu Konfirmace III. Jeden Pán, jedna víra, jeden křest Výstava Monarchie v Národním muzeu Co skrývají Osobní knihovny? Orlovy 2013 Nedělní škola Sborové akce Archiv Výběr z Hroznůročník 2025 Ke stažení 
	
  Rozhovor na téma "Krize v ČCE?", Vinohrady 24.1.2010
	
	 
	
	Bohemská kuchařka
	
	 
	Kazatelé Pujmanovi z Bohemky a český pobělohorský evangelický exil na jižní Ukrajině
	
	(  |